Staat de website van jouw bedrijf op scherp!
In veel bedrijven is het in de vakantieperiode wat rustiger. Is dat bij jouw bedrijf ook zo? Neem dan de tijd om eens kritisch naar de website van je bedrijf te kijken. Zet 2 eenvoudige stappen en je weet precies hoe je website ervoor staat!
Stap 1. Bepaal voor jezelf of samen met je collega’s wat het doel van de website zou moeten zijn!
Wat wil jouw bedrijf met de website bereiken? Dat is iets anders dan de vraag waarom de website destijds gebouwd is. Het gaat erom wat je er nu of in het komende jaar mee wilt bereiken. Denk hierbij aan klanten werven, kennis delen, informatie geven, adressenlijst opbouwen, producten of diensten verkopen. Bepaal wat de website jouw bedrijf zou moeten opleveren.
Stap 2. Ga nu naar de website en bekijk deze met een kritisch oog! Of laat mensen van buiten je bedrijf dit voor je doen.
Communiceert de website op de juiste manier? Vinden je bezoekers snel en gemakkelijk hun weg door de website naar het doel dat je met je bedrijf voor ogen hebt?
Kan de website van je bedrijf nog wel wat aanscherping gebruiken? Begin dan met onderstaande tips.
5 tips om je website aan te scherpen!
- Is op elke pagina van de website duidelijk wat je als bedrijf te bieden hebt?
Gebruik behalve je logo en je pay-off een tagline. Dat is een korte zin die beschrijft wat het bedrijf voor de bezoeker van je site zou kunnen doen.
In mijn vorige nieuwsbrief heb ik uitgebreid gesproken over het belang van een pakkende pay-off! Klik hier om na te lezen wat het verschil is tussen een pay-off en een tagline. Je vindt hier ook pay-offs die lezers van mijn nieuwsbrief hebben ingezonden. - Is op elke pagina van de website duidelijk waar de bezoeker zich bevindt?
Begin elke pagina met een duidelijke titel die overeenkomt met een navigatieknop. Heeft je website meer pagina’s dan navigatieknoppen? Maak gebruik van breadcrumbs (een regel boven aan de pagina die het pad van de bezoeker volgt). - Wordt je als bezoeker eenvoudig door de website genavigeerd?
Zorg ervoor, dat de bezoeker op elke pagina gestimuleerd wordt een volgende stap te nemen. Maak gebruik van linkjes in de tekst en/of aan het einde van de pagina. Zo verwijs je de bezoeker naar (achtergrond)informatie, vergelijkbare producten enz. - Is er op elke pagina een uitnodiging om in actie te komen, een duidelijke call-to-action?
Nodigt elke pagina je bezoekers uit in actie te komen? Is er een duidelijke call-to-action? Contact opnemen, aanmelden, bestellen enz. In de meeste gevallen zijn dit acties waarmee een belangrijk doel van de website wordt bereikt. - Zijn de teksten gemakkelijk te screenen?
Verdeel de teksten in korte alinea’s. Begin elke alinea met een duidelijke kop. En maak bij opsommingen gebruik van bullets
Op je zichtbaarheid!
Miranda Kruse
Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.
[button url=”http://eepurl.com/yMlrf” text=”Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen” size=”small” type=”primary” icon=”” external=”0″]
Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!