Je MOET zichtbaar zijn! – Stop met moeten

,

Je moet zichtbaar zijn! Je moet jezelf laten zien! Zucht. Je wordt waarschijnlijk plat gegooid met zulke goed bedoelde adviezen en ik doe daar zelf enthousiast aan mee. Terwijl ik dat zichtbaar worden lang niet altijd leuk vind! Eigenlijk heb ik een haat-liefde verhouding met dat hele zichtbaar zijn.

Ik wil mijn visie graag delen, dat klopt! Alle lessen die ik in 18 jaar ondernemen heb geleerd kunnen jou ook helpen. Ik wil mijn kant van het verhaal vertellen. Kennis en inzichten met je delen. Delen wat wel werkt en wat niet. Die drang om te helpen komt uit het diepst van mijn hart. Dat zit in me. Het gaat als vanzelf.

Nou ja… bijna vanzelf, want dat gevoel is er niet altijd. Als moeder, partner, dochter, zus, vriendin, vrijwilliger en ook ondernemer, gebeurt er veel dat mijn aandacht vraagt. Voel ik mij verantwoordelijk, wil ik er graag zijn voor alles en iedereen die me dierbaar is.

Mijn ambitie als ondernemer is groot. Ik wil andere ondernemers helpen. Daar valt zoveel winst te behalen. Er zit zoveel potentie onder ZP-ers en kleine bedrijven. Ik wil laten zien wat ze te bieden hebben. Zichtbaar maken wat het unieke talent is van ondernemers en wat ze kunnen betekenen voor anderen. Ik leg de lat hoog.

Al die rollen zorgen ervoor, dat ik beperkt ben in mijn tijd. Dat voert de druk behoorlijk op. Dat knelt en dan schiet ik in mijn hoofd. Ik ga nadenken en luister niet meer naar mijn gevoel.

In mijn hoofd MOETEN er dingen

Het gaat niet meer vanzelf. Ik denk na over hoe ik nog beter zichtbaar word. Hoe ik mijn boodschap op de best mogelijke manier overbreng. Ik ga heel hard werken. En de liefde voor mijn werk verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ik voel me ongemakkelijk met alles wat ik doe. De energie stroomt weg. Met als gevolg dat ik me diep ongelukkig voel bij dat zichtbaar worden. En het wordt nog erger! Ik doe alleen dingen die anderen ook doen. Omdat ik denk dat het zo hoort en van me verwacht wordt. Omdat ik denk, dat dat de manier is om aandacht te trekken.

Maar niets is minder waar. Ik bereik juist het tegenovergestelde. Mijn boodschap komt op die momenten totaal niet over. Ik word helemaal over het hoofd gezien.

Gelukkig dringt het na enige tijd wel weer tot me door, dat ik verkeerd bezig ben. Ik herpak mezelf en luister naar mijn gevoel. Vanuit mijn diepste verlangen maak ik mijzelf dan weer zichtbaar. Op mijn manier die precies past bij wie ik echt ben. De energie gaat weer stromen en ik word gezien.

Niets menselijks is mij vreemd. Ik weet hoe het werkt en toch val ik dikwijls in mijn eigen kuil. Maar doordat ik weet hoe het werkt, kan ik er altijd weer uitklimmen. Ik heb er zelfs een formule voor bedacht. De Brand to Succes formule. Deze formule helpt om dicht bij mezelf te blijven.

De Brand to Succes formule bestaat uit 3 cirkels die in elkaar overlopen, van binnen naar buiten.

Eerst geef je vorm aan je eigen verhaal of scherp je het aan waar nodig. Hier gaat het over het kloppend hart van jouw bedrijf

Dan geef je beleving aan dat verhaal in vorm, kleur, beeld en taal. Hiermee creëer je een eigen ‘look and feel’. Een herkenbare identiteit

En als dit staat, kom je in actie. Je maakt je bedrijf zichtbaar op de manier die past bij je verhaal. Niet doen wat anderen doen. Wel doen wat helemaal past bij jou en je bedrijf.

Mijn Brand to Succes formule helpt om vanuit je hart, vanuit je diepste verlangen zichtbaar te worden. Om de binnenkant van jouw bedrijf, op jouw eigen unieke manier aan de buitenkant zichtbaar te maken! Je krijgt zelfvertrouwen, je wordt super aantrekkelijk en anders dan alles en iedereen!

Als jij iets in mijn verhaal herkent, is de Brand to Succes formule iets voor jou! Stop met moeten! Download de mini training ›

Op je zichtbaarheid! 

Handtekening Miranda

Wil je weten wat jouw volgende stap is om een Brand to Succes te maken van jouw bedrijf? Plan dan een strategiegesprek in. Samen kijken we waar je staat, waar verbetering mogelijk is en wat jou volgende stap is op weg naar een Brand to Succes. Dit gesprek van ± 1 uur is helemaal gratis. 

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *