Het geheim van een continue stroom aan super leuke klanten – deel 3
We zijn begonnen in het hart, de kern van jouw bedrijf. De eerste stap. Je weet wie je bent en wat jou uniek maakt. Dat maakt je onderscheidend. Je bouwt er vertrouwen mee op.
De tweede stap ging over de identiteit. Wat je doet, voor wie en hoe je daar beleving aan geeft. Hoe beter de beleving aansluit bij jouw bedrijf, hoe geloofwaardiger je bent.
Hoe komt jouw boodschap over?
De derde en buitenste cirkel staat in het teken van interactie. Hier zorg je er voor, dat je boodschap overkomt bij jouw publiek. Dat jouw favoriete klant overgaat tot actie en uiteindelijk investeert in jouw bedrijf.
Er is één duidelijke voorwaarde voor succes. Je aanbod moet aansluiten bij de behoefte van jouw publiek. Je kunt in deze laatste stap nog zoveel investeren. Als je aanbod niet aantrekkelijk is. Als je niet weet aan te sluiten bij de behoefte van jouw publiek. Wordt verkopen heel moeilijk.
Het zetten van deze laatste stap wordt dikwijls onderschat. Er wordt te vroeg mee begonnen. Ik zie veel enthousiaste ondernemers de eerste stappen overslaan. Ze gaan direct aan de slag met marketingstrategie en zichtbaarheid. Ze proberen van alles om onder de aandacht te komen. Investeren in programma’s en trainingen. Ze zoeken aandacht op manieren waarmee andere ondernemers succesvol zaken doen. Maar het resultaat blijft uit. Ze vergeten iets essentieels.
Communicatie gaat niet over het verspreiden van je boodschap. Communicatie gaat over begrijpen en verbinding maken.
Uitwisselen van informatie
Deze derde fase gaat over het uitwisselen van informatie. Interactie! Wat je communiceert is essentieel. Je wilt, dat jouw publiek gaat zien, dat jij de expert bent. Dat de waarde die jij levert, wordt opgemerkt. Uiteindelijk wil je, dat mensen je gaan volgen. Dan kun je ze enthousiast maken voor je aanbod.
Marketing strategieën en zichtbaarheidsplannen worden vaak geassocieerd met zo snel mogelijk geld verdienen. Ze kunnen ook best snel resultaat opleveren. Maar als je de eerste 2 stappen in de brandingcirkel hebt overgeslagen, is dit succes maar van korte duur. Je wilt juist een strategie die ook op langere termijn werkt.
Met een goed uitgedacht plan hoef je niet steeds opnieuw te investeren. En het voorkomt, dat je als een dolle overal bezig bent met aandacht trekken.
Werk je van binnen naar buiten in de brandingcirkel. Dan is je communicatie afgestemd op jouw bedrijf EN op jouw publiek. Zo werk je doelgericht aan je marketingstrategie en zorg je voor een continue stroom leuke klanten. Dat bespaart heel veel werk, tijd en energie.
Direct aan de slag? Download de branding toolkit ›
Wil jij meer weten? Plan een gratis strategiesessie. Dan kijk ik samen met jou, wat er nodig is om die continue stroom aan super leuke klanten op te bouwen voor jouw bedrijf!
Op je zichtbaarheid!
Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!