Wat moet ik met een huisstijl?
Wat moet ik met een huisstijl? Een mooi logo is genoeg! Grote bedrijven als Mc Donalds, Apple of Coca-cola hebben misschien een huisstijl nodig. Een klein bedrijf met een aantal werknemers niet. Een éénpitter al helemaal niet!
Onzin…
Een huisstijl is enorm belangrijk voor een bedrijf. Of je nu groot bent of klein.
Laten we eerst eens kijken wat de definitie is van een huisstijl.
Wikipedia zegt: De huisstijl van een organisatie of bedrijf is een consistente presentatie naar buiten toe, vaak de eerste kennismaking voor klanten en belangrijk voor de uitstraling.
De huisstijl (de stijl van het huis) gaat verder dan visuele zaken. Het gaat ook om communicatie en gedrag. Design, communicatie en gedrag vormen samen de huisstijl (ook wel ‘corporate identity’ genoemd).
Een huisstijl bestaat uit een combinatie van richtlijnen die ervoor zorgen, dat een bedrijf een herkenbare indruk maakt.
Een huisstijl-ontwerp is de combinatie van logo, kleuren, vormen, lettertypes, beeldmateriaal en taalgebruik, die het bedrijf een herkenbare visuele uitstraling.
5 onschatbare voordelen van een herkenbaar en opvallend huisstijl-ontwerp
- Een duidelijke huisstijl geeft richting aan je bedrijf. Je laat zien wie je bent en waar je voor staat. Hiermee geef je jezelf en je medewerkers houvast en bouw je aan een imago.
- Een duidelijke huisstijl maakt je bedrijf herkenbaar. Je bent veel sneller zichtbaar.
- Met een herkenbare huisstijl die overal terugkomt, bouw je aan het vertrouwen van (potentiële) klanten.
- Een herkenbare huisstijl creëert verwachtingen. Een boodschap overbrengen kost daardoor minder overredingskracht.
- Uitingen van je bedrijf versterken elkaar in de overtreffende trap. Hiermee word je zichtbaar en krijg je aandacht.
Een huisstijl maakt een merk van je bedrijf! Jouw onderneming wordt daardoor veel meer dan een van de vele ‘gewone’ bedrijven.
Een professionele huisstijl is een waardevolle investering die zichzelf vele malen terug betaalt. Je komt er altijd en overal herkenbaar mee onder de aandacht.
Welke voordelen heeft een professionele huisstijl voor jou? Deel je ervaring onder dit bericht.
Op je zichtbaarheid!
Miranda Kruse
Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.
[button url=”http://eepurl.com/yMlrf” text=”Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen” size=”small” type=”primary” icon=”” external=”0″]
Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!